Якщо код ІМЕІ мобільного телефону, що купується в офіційній мережі продажу, знаходиться в базі даних УДЦР, ви уникнете багатьох проблем опубліковано 20 березня 2012 року о 17:00
Про це заступник начальника УДЦР Володимир Кіріченко заявив в інтерв’ю одному з журналістів Українського радіо.
Володимир Кіріченко, відповідаючи на запитання журналіста щодо умовної класифікації телефонів, відзначив, що вони розподіляються на так звані «білі», «сірі» та «чорні».
— «Білі» телефони, — сказав заступник начальника УДЦР, — це ті телефони, які законно ввезені до України, а їх технічні параметри відповідають заявленим і безпечні для здоров’я користувача. До «сірих» належать ті телефони, які, при першому підключенні до мережі оператора, не виявлені в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ мобільних терміналів, як законно ввезені. В цьому списку телефон може знаходитися 90 днів, після чого він автоматично переходить до розряду «чорних» телефонів, які оператор не обслуговує, — відзначив заступник начальника УДЦР.
Говорячи про телефони, які є проблемними в обслуговуванні оператором, Володимир Кіріченко зауважив, що їх відсоток складає приблизно 7-8%.
Зазначимо, що в суспільстві вже не перший рік точаться розмови про поради та правила, які має неодмінно знати та пам’ятати власник мобільного телефону або людина, яка вирішила купити телефон, щоб не потрапити потім у халепу.
За словами Володимира Кіріченка, ці правила є досить простими і їх зовсім не складно виконати будь-якому покупцеві мобільного терміналу.
— Лише тоді, коли ви ці кроки зробили, можете сміливо діставати гаманець і розраховуватись з продавцем за покупку, — зауважує заступник начальника УДЦР.
— Не сумнівайтеся: ви купите той телефон, який буде якісним і безпечним для вашого здоров’я.
До уваги покупця!
Під час покупки мобільного телефону уважно здійснюйте всі етапи його перевірки:
Перше. Перевірте відповідність коду ІМЕІ, нанесеного на фірмову етикетку, що розміщена на корпусі мобільного телефону, під акумулятором, та коду, який є на упаковці телефону.
Друге. Якщо коди співпали, потрібно перевірити відповідність коду ІМЕІ, прошитого в телефоні, з тим, що нанесений на фірмову етикетку. Для цього треба включити телефон (у продавця для перевірки телефонів повинна бути SIM-картка) і набрати на клавіатурі комбінацію *#06#. На екрані телефону з’явиться його код ІМЕІ, який необхідно звірити з написом на фірмовій етикетці. Якщо коди не співпадають, то треба відмовитися від придбання такого телефону, щоб уникнути проблем у подальшому.
Третє. У разі, якщо коди ІМЕІ співпали, необхідно, за допомогою цього телефону, телефону продавця або іншого вашого телефону, відправити на короткий номер 307 будь-якого мобільного оператора SМS з кодом ІМЕІ телефону, який ви обираєте. Якщо SМS набирає продавець, то перед відправкою повідомлення перевірте, чи дійсно необхідний вам код ІМЕІ надсилається для перевірки. У відповідь ви отримаєте повідомлення щодо наявності або відсутності коду ІМЕІ обраного телефону в базі даних кодів ІМЕІ. Інформацію щодо наявності коду ІМЕІ в узагальненій базі даних можна також отримати на веб-сайті УДЦР в розділі „База ІМЕІ”.
Наявність коду ІМЕІ телефону в базі даних означає, що цей телефон законно ввезено до України і що в подальшому ви зможете підключитися до мережі любого мобільного оператора, а сервісні центри виробників будуть обслуговувати телефон у випадку виникнення технічних проблем. Якщо ж ви отримаєте повідомлення про те, що телефон відсутній в базі даних («білому» списку) або знаходиться в «сірому» чи «чорному списку», відмовтеся від його придбання.