Якщо якість електронних комунікаційних послуг не влаштовує. Що може зробити користувач? опубліковано 14 серпня 2023 року о 15:52

Час від часу ми стикаємося з ситуацією коли голос звучить нерозбірливо, а зв’язок переривається чи повністю відсутній. Під час повномасштабного вторгнення рф до України наявність зв’язку може стати питанням життя. Як користувач може визначити самотужки відхилення у роботі мережі, що впливають на якість її роботи? Як змістовно розмовляти з центром обслуговування оператора?
Користувачі електронних комунікаційних послуг (ЕКП), у своїй більшості, не володіють знаннями щодо побудови електронної комунікаційної мережі та яким чином відхилення у роботі мереж впливають на якість послуг. Але у більшості випадків, при зверненні до центра обслуговування оператора з питань незадоволення якістю послуг, вам допоможуть. Необхідно конкретно вказувати час, адресу, назву послуги та суть проблеми.
Користувачі можуть скористатися будь якою безкоштовною програмою для ПК чи смартфона, щоб визначити фактичну швидкість на пристрої і повідомити ці показники службі підтримці при зверненні про незадовільну швидкість передачі даних. Для мобільних пристроїв програми є в магазинах застосунків як iOS, так і Android.
Виникають цілком закономірні питання: чи є механізми впливу для користувача на якість обслуговування та що робити, якщо якість ЕКП не задовольняє його потреби?
Споживач ЕКП може впливати на якість обслуговування принаймні двома шляхами, своїми коштами або зверненнями до регулятора про незадовільну якість послуг.
Перший, ринковий шлях є самим дієвим. Про це свідчить наш, український досвід та досвід країн Європейського Союзу. Експерти з цих країн свідчать, що споживач відстежує ціни та якість надання ЕКП саме у тій місцевості де він мешкає та працює. Якщо казати про мобільний зв’язок, то зараз легко перейти від одного постачальника ЕКП до іншого. В Україні спрощено порядок перенесення номерів мобільних абонентів. Час перенесення зменшено до однієї доби і запроваджено принцип «єдиного вікна» при перенесенні номера мобільного абонента. Вже сотні тисяч мобільних абонентів скористались цією послугою. Постачальник послуг, від якого йде абонент відчуває це як зменшення прибутку та самостійно знаходить шляхи до підвищення якості ЕКП.
Треба відзначити, що протягом І кварталу 2023 року на розгляд до НКЕК надійшло загалом 1503 звернення громадян. У порівнянні з відповідним періодом 2022 року загальна кількість звернень до НКЕК зменшилась на 21,86 %. Це, за думкою спеціалістів, спричинено зміною життєвих пріоритетів громадян, умов життя населення та міграційними процесами у зв’язку з військовою агресією російської федерації. Зменшилась також кількість абонентів послуг фіксованого зв’язку. Можна говорити і про покращення надання послуг самими постачальниками послуг.
Редакція вдячна за допомогу в підготовці матеріалу співробітникам УДЦР
Повний текст публікації: https://hi-tech.ua/article/yakshho-yakist-elektronnih-komunikaczijnih-poslug-ne-vlashtovu%d1%94-shho-mozhe-zrobiti-koristuvach/