Днями працівники Державної фіскальної служби України виявили факти ухиляння від сплати податків в особливо великих розмірах. Один із суб’єктів господарювання ввіз із-за кордону в Україну велику партію електронної техніки з порушенням податкового та митного законодавства, після чого продавав її через Інтернет та магазини роздрібної торгівлі. За попередніми оцінками, вартість вилученої правоохоронцями техніки, а це понад 1150 одиниць, складає близько 10 мільйонів гривень. Бюджет країни недоотримав майже 2 мільйона гривень податків. За фактом ухиляння від сплати податків та зборів відкрито кримінальну справу.

Не гребують контрабандисти і малими партіями ходового ІТ-товару. Так, учора на українсько-польській ділянці державного кордону прикордонники затримали мікроавтобус «Мерседес», власник якого намагався нелегально ввезти в Україну 30 штук «Apple IPhone 6S Spase Gray 16 Gb».

Коментуючи ці факти прес-службі УДЦР директор з адміністративних питань підприємства Вадим Гулько зазначив, що зараз необхідно вживати самі жорсткі заходи адміністративного і правового характеру, щоб зупинити контрабанду мобільних терміналів.

«Зараз в Україні на ринку мобільних терміналів цілком реальне повторення критичної ситуації 2008 року, коли «сірий» імпорт мобільних терміналів складав майже 95%, і тому УДЦР всіляко підтримує жорсткі заходи правоохоронців у боротьбі з контрабандою цієї групи товарів і вважає за доцільне відновлення обов’язкової реєстрації кодів ІМЕІ», – сказав в коментарі прес-службі УДЦР директор з адміністративних питань Вадим Гулько.

Він нагадав, що дорогу «сірому» імпорту відкрили за допомогою поправки до Закону України «Про радіочастотний моніторинг», якою була фактично зруйнована система обліку кодів ІМЕІ мобільних терміналів, яка була досить ефективним інструментом контролю за ввезенням та експлуатацією РЕЗ на території України у 2009 – 2014 роках.

Так, завдяки впровадженню у 2009 році системи обліку мобільних терміналів тільки за півроку надходження до державного бюджету за рахунок митного збору за митне оформлення склали 570 млн. грн. проти 60 млн. до запровадження системи. За 2013 рік бюджет країни отримав близько 1,3 млрд. грн., а за 5 місяців 2014 року після відміни реєстрації кодів ІМЕІ, показники надходжень знизилися до 700 млн. грн.

УДЦР вкотре наголошує, що і зараз існують можливості для ліквідації контрабандних схем на ринку мобільних терміналів. Потрібно лише народним депутатам проявити політичну волю і прийняти відповідні закони, які б відновили систему обліку терміналів. До речі, на конференції Міжнародного союзу електрозв’язку, яка проходила у травні 2014 року, українська система обліку кодів ІМЕІ була визнана однією з найкращих у світі для боротьби з контрафактними пристроями. І цим досвідом ЄС планує скористатися уже в цьому році.

Не дивлячись на благополуччя багатьох країн Європейського союзу в цьому питанні, там дійшли висновку щодо необхідності підвищення контролю за ввезенням, використанням РЕЗ та ВП на території країн-членів ЄС. Починаючи з червня 2016 року вступає в силу Директива 2014/53/ЄС згідно якої будуть відстежуватися обладнання РЕЗ та ВП на всьому ланцюгу від імпортера до покупця, а також діятимуть жорсткі санкції відносно порушень, які будуть включати і заходи кримінального покарання.

Підтримка УДЦР щодо введення інструментів контролю за нелегальним імпортом мобільних пристроїв є і з боку Асоціації підприємств інформаційних технологій. На їх переконання, законодавче зобов’язання операторів припиняти обслуговування терміналів, код ІМЕІ якого має статус недозволеного, введення суворих санкцій до операторів, які відмовляються припиняти обслуговування таких терміналів та інші норми можуть надати митникам і прикордонникам суттєву допомогу у справі захисту національного ринку України від нелегального імпорту.

Прес-служба Українського державного центру радіочастот

Start typing and press Enter to search