1 квітня 2016 року в Українському державному центрі радіочастот відбулося засідання Комітету з конкурсних торгів щодо закупівлі послуги з впровадження MNP в Україні, на якому Голова комітету з конкурсних торгів УДЦР Вадим Гулько оголосив офіційну заяву стосовно рішення Антимонопольного комітету України від 18 березня 2016 року та загальної ситуації, що склалася з впровадженням послуги з перенесення мобільних номерів.

У коментарі прес-службі держпідприємства Вадим Гулько, зазначив, що УДЦР не згоден з рішенням АМКУ, що визначає підстави відхилення одного із учасників неправомірними.

«Саме тому, що ми діяли відкрито і прозоро, у повній відповідності із вимогами Закону України «Про здійснення державних закупівель», про що свідчать позитивні відгуки органів законодавчої та виконавчої влади, операторів мобільного зв’язку, громадськості та ЗМІ, ми заявляємо про свою незгоду з рішенням Антимонопольного комітету України від 18 березня 2016 року, яке зобов’язує відмінити усі рішення Комітету з конкурсних торгів УДЦР, що були прийняті після 25 січня 2016 року. Тобто, повертає конкурс на етап повторного оцінювання пропозицій учасників другого тендеру на запровадження послуги MNP в Україні», - заявив Вадим Гулько.

Він також повідомив, що після отримання повного тексту рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України фахівці Українського державного центру радіочастот провели його детальний аналіз і переконалися, що висновки, які зробила зазначена колегія, не мають під собою належного правового та технічного обґрунтування.

«У питанні визначення фінансової спроможності ми опинилися заручниками двох державних органів, у кожного з яких своє бачення і тлумачення цього поняття. Позиція Мінекономрозвитку, як єдиного Уповноваженого органу з надання роз’яснень щодо застосування законодавства у сфері закупівель полягає на тому, що «прийняття рішення про відповідність кваліфікаційним критеріям, має базуватися не лише на наявності відповідних документів, а виходячи саме зі змісту інформації, яка міститься в таких документах, та враховуючи конкретну закупівлю» (http://www.ucrf.gov.ua/wp-content/uploads/2016/04/minecoroz.rar), що і було зроблено Комітетом з конкурсних торгів УДЦР», – наголосив Голова Комітету з конкурсних торгів УДЦР.

На думку Вадима Гулька, також незрозумілим є рішення АМКУ щодо надання одному з учасників переваги у розмірі 25 балів над іншими учасниками за надання недостовірної інформації про нульову вартість технічної підтримки всієї системи MNP.

«Антимонопольним комітетом України не враховано ту обставину, що підставою для відхилення пропозиції одного з учасників торгів було надання ним недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, адже фактично у своїй пропозиції скаржник не передбачав надання безкоштовної технічної підтримки, а навмисно включив її у вартість створення і впровадження системи MNP задля отримання переваги у розмірі 25 балів над іншими учасниками. Це при тому, що всі інші учасники виконали цю вимогу документації конкурсних торгів», - відмітив Вадим Гулько.

Крім того, він звернув увагу й на те, що АМКУ у своєму рішенні зазначив, що Документація конкурсних торгів не містить умов, що всі базові складові Автоматизованої інформаційної системи «Централізована база даних перенесених номерів» (далі – АІС ЦБД ПН) на етапі подання пропозицій конкурсних торгів повинні мати єдиний інтерфейс. Проте, ряд операторів мобільного зв’язку та спеціалізованих експертних установ, у своїх висновках, які було зачитано на засіданні АМКУ 18.03.2016р, акцентували увагу на тому, що пропозиція учасника торгів не відповідає вимогам ДКТ саме через відсутність у нього єдиного WEB-інтерфейсу користувача для організації доступу до сервісів прикладного (функціонального) програмного забезпечення АІС ЦБД ПН.

Не витримують критики й інші висновки Антимонопольного комітету України. Особливо щодо оцінки опису технічного рішення, у тому числі WEB-інтерфейсів, яка має бути здійснена шляхом присвоєння відповідної кількості балів.

«Фактично таким рішенням АМКУ підміняє поняття «опис технічного рішення» та «технічні вимоги» і говорить про те, що учасникам можна не виконувати вимоги документації конкурсних торгів Замовника, а останній повинен лише за це просто зняти декілька балів. Таке рішення створює небезпечний прецедент для недобросовісних учасників торгів та подальших зловживань під час закупівель по всій Україні», - заявив Голова Комітету з конкурсних торгів УДЦР.

Вадим Гулько переконаний, що ці та інші підстави дають УДЦР вагомі аргументи для оскарження рішення Антимонопольного комітету України у суді.

«Впевненості нам додає і нещодавнє рішення Господарського суду міста Києва, який повністю відмовив учаснику перших конкурсних торгів у задоволенні позову до УДЦР про визнання недійсними результатів других торгів із закупівлі послуги MNP, а саму процедуру закупівлі послуги визнав такою, що проведена з дотриманням вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель», а документацію конкурсних торгів такою, що не містить дискримінаційних умов», - зазначив Вадим Гулько.

Втім, нині, за словами Вадима Гулька, суспільство чекає від УДЦР не судових тяжб, а зовсім іншого рішення, яке забезпечить якнайшвидше впровадження MNP в Україні.

«Сьогодні, коли на підготовку та проведення двох конкурсів, на  розгляд скарг його учасників в різних апеляційних інстанціях ми втратили більше 7 місяців, керівництво державного підприємства «Український державний центр радіочастот» вважає, що досягнення країною європейських стандартів і впровадження в Україні послуги МNP більш важливе завдання ніж відстоювання нашої позиції у суді. Саме тому ми виконаємо рішення Антимонопольного комітету та закликаємо до консолідованої відповідальності за його наслідки», - заявив Голова Комітету з конкурсних торгів УДЦР Вадим Гулько.

З цією метою сьогодні на засіданні Комітету з конкурсних торгів УДЦР виконано рішення Антимонопольного комітету України та скасовано усі рішення Комітету з конкурсних торгів, які були прийняті після розкриття пропозицій компаній-учасників 25 січня 2016 року.

Фактично це означає, що компанія скаржник буде допущеною до повторної оцінки і за рахунок нульової вартості, так званої «безкоштовної» технічної підтримки всієї системи АІС ЦБД ПН має можливість отримати перевагу у 25 балів над іншими учасниками.

«Ми усвідомлюємо ризики, які може принести таке рішення, про які ми неодноразово попереджали громадськість та ЗМІ. Втім, наголошуючи на  консолідованій відповідальності, свідомо йдемо на це», - заявив Голова Комітету з конкурсних торгів УДЦР.

Вадим Гулько також підкреслив важливість сьогоднішнього рішення ще й з точки зору уникнення подальших звинувачень з боку ЗМІ в заангажованості УДЦР.

«Для нас це рішення важливе ще й тому, що воно доводить усю безглуздість та абсурдність звинувачень деяких ЗМІ в заангажованості УДЦР та прописуванні документації під одного з учасників конкурсних торгів. Цього ніколи не було і не буде. Рішення Комітету з конкурсних торгів підприємства ґрунтувалися виключно на вимогах закону про державні закупівлі, бо істина для нас – це закон», – наголосив Вадим Гулько.

Він також зазначив, що в ході інформаційної кампанії проти УДЦР, на жаль, не на всі сто відсотків вдалося переконати в цьому ЗМІ та висловив сподівання, що в подальшому представники ЗМІ об’єктивно і неупереджено висвітлюватимуть усі етапи впровадження MNP в Україні.

Для забезпечення максимальної прозорості та відкритості, на засідання Комітету з конкурсних торгів щодо закупівлі послуги з впровадження MNP в Україні були запрошені учасники торгів, представники органів державної влади, операторів мобільного зв’язку, громадськості та ЗМІ. Саме засідання транслювалося на каналі УДЦР в Ютубі – https://www.youtube.com/channel/UCQBM6zrx4vyjGEN4KgvNnpg

 

Прес-служба Українського державного центру радіочастот

Start typing and press Enter to search