У засобах масової інформації продовжують з’являтися повідомлення стверджуючого характеру щодо перенесення термінів впровадження системи перевірки кодів ІМЕІ в узагальненій базі даних, яку веде Український державний центр радіочастот. Підставою для подібних публікацій стали заяви представників компаній стільникового зв’язку, що посилаються на фінансові та технічні проблеми, та на не готовність в зазначений термін виконати рішення НКРЗ, а відтак,  потребують його перенесення.

 

З цього приводу до УДЦР звертаються журналісти, представники суб’єктів господарювання, а також громадяни України з проханням прояснити ситуацію.

 

Звертаємо увагу, що НКРЗ ніяких рішень щодо переносу терміну реєстрації мобільних телефонів не приймала.

 

На сьогодні продовжує діяти законодавство, яке зобов’язує операторів мобільного зв’язку при підключенні мобільних телефонів до мережі перевіряти коди ІМЕІ в узагальненій базі даних та  у разі відсутності коду ІМЕІ телефону у так званому „білому списку” бази даних, направляти споживачу SMS – попередження про відключення цього телефону від мережі через три місяці.

 

То ж радимо при купівлі мобільного телефону в мережах продажу обов’язково перевіряти наявність коду ІМЕІ цього телефону в узагальненій базі даних, щоб бути впевненим у відсутності проблем з оператором у подальшому.

 

Перевірити наявність коду ІМЕІ в базі даних можна за допомогою відправки SMS – повідомлення з кодом ІМЕІ цього телефону на короткий номер 307 (будь-якого оператора) або скористатись веб-сайтом УДЦР, зайшовши до розділу База ІМЕІ.

 

Водночас повідомляємо, що УДЦР щоденно надає операторам стільникового зв’язку інформацію з бази даних кодів ІМЕІ терміналів, що знаходяться в реалізації та внесені до „білого списку” бази кодів ІМЕІ.

 

Станом на 11.08.09 до „білого списку” внесено 1 млн. 750 тис. 497 кодів ІМЕІ телефонів, що знаходяться в реалізації. Мобільний телефон, код ІМЕІ якого знаходиться в базі даних буде без обмежень обслуговуватися усіма операторами мобільного зв’язку України і сьогодні, і в подальшому.

 

Увага !!!

 

Для того, щоб бути впевненим у легальності мобільного телефону, який Ви маєте намір купити в торгівельній мережі, треба здійснити декілька етапів його перевірки:

 

1.   На корпусі мобільного телефону під акумулятором розміщена фірмова етикетка з кодом IMEI, який повинен співпадати з кодом IMEI на упаковці (коробці) цього телефону.

 

2.   Якщо коди співпали, необхідно включити мобільний телефон і набрати на клавіатурі *#06# (у продавця для перевірки телефонів повинна бути SIM – картка). На екрані з’явиться код ІМЕІ телефону, який необхідно звірити з написом на фірмовій етикетці.

 

Якщо коди не співпадають, то треба відмовитися від придбання такого телефону, щоб уникнути проблем у подальшому.

 

3.   У разі, якщо коди ІМЕІ співпали, необхідно за допомогою цього телефону, телефону продавця або іншого телефону відправити SМS з кодом ІМЕІ на короткий номер 307. Краще це зробити самостійно. Якщо SМS набирає продавець, то переконайтеся, що  код ІМЕІ саме вашого телефону надсилається для перевірки. У відповідь ви отримаєте повідомлення щодо наявності або відсутності коду ІМЕІ цього телефону в базі даних кодів ІМЕІ. Інформацію щодо наявності коду ІМЕІ в узагальненій базі даних можна також отримати на веб-сайті УДЦР (www.ucrf.gov.ua) в розділі „База ІМЕІ”.

 

4.   Наявність коду ІМЕІ телефону в базі даних є підтвердженням законності знаходження цього телефону в торгівельній мережі, а також означає, що цей телефон в подальшому може бути підключений до мережі будь-якого мобільного оператора, а сервісні центри виробників будуть його обслуговувати у випадку виникнення технічних проблем.

 

Нагадуємо, що після 30.06.09 продавці пунктів реалізації мобільних телефонів мають право продавати лише ті телефони, коди ІМЕІ яких внесено до узагальненої бази даних. Вони також зобов’язані надати покупцеві можливість перевірки наявності його коду ІМЕІ в узагальненій базі даних.

 

Start typing and press Enter to search