«Український державний центр радіочастот» є відповідальним за проект державного масштабу – впровадження послуги MNP, реалізація якого є складовою Угоди про Асоціацію з ЄС.

Для втілення в життя цього проекту керівництвом УДЦР було замовлено у незалежної організації розробку техніко-економічного обґрунтування впровадження MNP в Україні, на базі якої підготовлено технічне завдання. Двічі проведено Конкурс на закупівлю цієї послуги. За підсумками повторного конкурсу було визначено компанію-переможця.

На усіх цих етапах керівництво державного підприємства діяло абсолютно відкрито і прозоро, максимально сприяючи учасникам торгів. У відкритому доступі на офіційному сайті УДЦР розміщено ТЕО з впровадження послуги MNP в Україні. Були надіслані листи – запрошення керівникам та представникам компаній ІТ-сфери, громадським організаціям та профільним асоціаціям. У період підготовки до процедури розкриття пропозицій учасникам торгів надавалися детальні роз’яснення щодо підготовки конкурсної документації. Аби уникнути звинувачень у суб’єктивному підході чи упередженості, за ініціативи комітету з конкурсних торгів УДЦР до оцінки технічних рішень компаній-учасниць постійно залучалися експерти операторів мобільного зв’язку. Кожне із засідань конкурсних торгів транслювалося в режимі онлайн на каналі УДЦР в Youtube (https://www.youtube.com/channel/UCQBM6zrx4vyjGEN4KgvNnpg), а на сайті держпідприємства розміщені усі протоколи цих засідань (http://www.ucrf.gov.ua/mnp-dokumentatsiya-shhodo-uchasti-u-vidkritih-torgah/).

Високу оцінку організації і проведенню Конкурсу з впровадження MNP в Україні, його відкритості та прозорості дали Голова Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку Олександр Данченко, Голова НКРЗІ Олександр Животовський (http://hi-tech.ua/press_releases/udtsr-ogolosiv-peremozhtsem-konkursu-z-vprovadzhennya-mnp-v-ukrayini-tov-dialink/), Голова Ради Української асоціації операторів звязку «Телас» Леонід Ошеров (https://www.youtube.com/watch?v=73Z-1IIoqTc), оператори мобільного зв’язку (http://interfax.com.ua/news/economic/320371.html),

Тоді ж Головою Комітету з конкурсних торгів держпідприємства було оголошено, що кожна з компаній, яка незадоволена результатами конкурсних торгів може скористатися своїм правом оскаржити їх в установленому законодавством порядку.

Із огляду на це здаються дивними та незрозумілими публічні випади компанії-учасниці конкурсних торгів ТОВ «Ес Ай Центр» та її партнера міжнародної компанії Teletech, які звинувачують УДЦР в непрозорості своїх рішень та порушенні чинного законодавства про державні закупівлі.

Коментуючи прес-службі підприємства публічні висловлювання представників згаданих компаній, голова Комітету з конкурсних торгів Вадим Гулько зазначив, що УДЦР впевнений у своїй правоті й законності дій, а тому готовий відстояти своє рішення щодо підсумків конкурсу з впровадження послуги MNP в Україні.

«Не дивлячись на спроби тиску від компанії «Ес Ай Центр», який створюється у ЗМІ, ми готові відстояти своє рішення по конкурсу з впровадження MNP у будь-якій апеляційній інстанції, де надамо переконливі докази того, що конкурс проведено у повній відповідності з нормами Закону України «Про здійснення державних закупівель, і наші претензії до компаній-учасників, яких не допущено до підведення підсумків конкурсу, абсолютно обґрунтовані і справедливі», – заявив Вадим Гулько.

Втім, як зазначив голова Комітету з конкурсних торгів УДЦР, оскільки з подачі наших опонентів обговорення підсумків конкурсу винесено в публічну площину, то керівництво УДЦР також поінформує громадськість і ЗМІ про порушення, допущені ТОВ «Ес Ай Центр».

До вказаної компанії було висловлено декілька критичних зауважень.

По-перше, ТОВ «Ес Ай Центр» не підтверджено свою фінансову спроможність, а відтак прямо порушено вимоги Закону України «Про здійснення державних закупівель» та документації конкурсних торгів. Так, згідно із наданою звітністю ця компанія є постійно збитковою, при чому розмір збитків за 9 місяців 2015 року тільки зріс порівняно з півріччям. Крім того, компанія має від’ємні показники як рентабельності діяльності (мінус 17,3 %) так і рентабельності активів (мінус 19,2 %), що аж ніяк не характеризує її як надійного партнера під час реалізації проекту державного масштабу. Звертає увагу на себе той факт, що компанію створено одразу після того, як в НКРЗІ повідомили про те, що їм вдалося підготувати фінальний порядок надання послуги перенесення номерів в рамках робочої групи з учасниками ринку та розробити варіант, який влаштовує всіх учасників процесу – і операторів, і адміністратора послуги.

Важливим є те, що кошти УДЦР є державними коштами, які підлягають тотальному контролю, а тому довірити багатомільйонний контракт новоствореній та збитковій компанії, у якої, відповідно до поданих документів, на балансі необоротних активів менш ніж на 3 тис. грн. – є неприпустимим та зрадницьким рішенням у відношенні не тільки до державних інтересів, а й до тисяч громадян, які можливо якнайшвидше хотіли б скористатись послугою перенесення свого номеру.

По-друге, компанія свідомо пішла на маніпуляції зі своєю документацією та завідомо внесла недостовірну інформацію у пропозицію, що могло призвести до отримання переваги над іншими учасниками в розмірі 25 балів, які скоріше за все стали б вирішальними під час визначення переможця. Так, ТОВ «Ес Ай Центр» у своїй пропозиції зазначив, що вартість послуг з технічної підтримки АІС ЦБД ПН протягом 36 місяців складає «0 (нуль) грн. 0 (нуль) коп.». Слід зазначити, що цей факт ще під час розкриття пропозицій неабияк здивував та збентежив інших учасників торгів, які одразу поставили під сумнів правдивість такої ціни.

Довідково: методика оцінки пропозицій учасників побудована таким чином, що із 100 можливих балів 50 припадає на ціну, яка у свою чергу включає в себе 25 балів за вартість проектування, розроблення та впровадження АІС ЦБД ПН та 25 балів за вартість технічної підтримки системи протягом 36 місяців. Такий підхід є пропозицією ТОВ «Технічний Центр Інтернет», що була врахована УДЦР в документації конкурсних торгів. Сама компанія ТОВ «Технічний Центр Інтернет» не прийняла безпосередню участь у повторному конкурсі.

У той же час міжнародна компанія Teletech, яка виступила субпідрядником компанії-учасника в цих торгах, у своїй відповіді на офіційний запит УДЦР зазначила, що ніякої безкоштовної технічної підтримки вони не будуть надавати, а ціна технічної підтримки прикладного (функціонального) програмного забезпечення в рамках зазначеного проекту вже включена у вартість самої системи, чим фактично «вивела на чисту воду» загадкову нульову вартість технічної підтримки у ТОВ «Ес Ай Центр».

Також було враховано пропозицію ТОВ «Технічний Центр Інтернет» стосовно того, що при оцінці цінової пропозиції необхідно розглядати дві складові – вартість побудови і впровадження самої системи та вартість наступних періодичних платежів за технічну підтримку і супроводження цієї системи. Причому, сама компанія ТОВ «ТЦІ» не прийняла безпосередню участь у повторному конкурсі.

Ця обставина стала суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, адже, ТОВ «Ес Ай Центр» є єдиним з шести учасників повторних конкурсних торгів, який не відокремив вартість технічної підтримки АІС ЦБД ПН, а включив її до вартості послуг з проектування, розроблення та впровадження системи. Такий підхід не тільки не відповідає вимогам документації конкурсних торгів, але й суттєво дискредитує як компанію-учасника, так і словенську компанію Teletech, яка навпаки повинна бути прикладом прозорості та конкурентної боротьби в Європі.

На нашу думку, такі дії є недопустимими під час чесного конкурсу, та можуть містити ознаки антиконкурентних дій з метою отримання перемоги будь-якою ціною та способами.

Start typing and press Enter to search