telekritika

Служба безпеки України та «Український державний центр радіочастот» (УДЦР) підтвердили наявність завад сигналу телеканалу «Інтер» на супутнику. Про це написав речник СБУ Маркіян Лубківський у Facebook, а також повідомили «Телекритиці» в УДЦР.

За словами пана Лубківського, до СБУ звернувся телеканал «Інтер» з проханням допомогти розібратися, в чому причина завад в ефірі, які систематично виникають на телеканалі під час програм «Подробности», «Подробности недели» та ток-шоу «Чорне дзеркало». Атаки на супутник Amos, який забезпечує трансляцію програм телеканалу «Інтер», розпочалися 28 серпня.

Як повідомили «Телекритиці» в УДЦР, до цього відомства звернулася 22 вересня компанія «Саттелеком» – оператор супутникових комунікацій телеканалу «Інтер» та інших каналів медіагрупи «Інтер». В УДЦР підтвердили наявність завад і повідомили, що вивчають питання та визначають джерело завади.

За повідомленням речника СБУ, блокування роботи здійснюється радіовипромінюванням потужністю 500 Вт у напрямку села Калинівка Київської області, де розташовано передавач супутникового обладнання ПрАТ «Телеканал “Інтер”». Джерело випромінювання знаходиться на південно-західному кордоні України. В СБУ не виключають, що джерело знаходиться на території Придністровської Молдавської Республіки.

СБУ разом з УДЦР продовжує вживати заходи, спрямовані на встановлення місця розташування джерела радіозавад та його усунення.

«Телекритика» зверталася по коментарі до компанії «Саттелеком», однак її керівник Володимир Сальник порадив усі запитання скерувати до прес-служби телеканалу «Інтер». Протягом тижня «Інтер» так і не відповів на запит «Телекритики».

Водночас програма «Подробности» на телеканалі «Інтер» повідомляла, що завади супутниковому сигналу «Інтера» йдуть з боку супутникової станції Концерну РРТ в Калинівці і звинувачувала Концерн РРТ у заглушуванні сигналу «Інтера». Про це йшлося в низці сюжетів журналіста Романа Бочкали.

Генеральний директор Концерну РРТ Олександр Півнюк у коментарі «Телекритиці» сказав, що підтвердити факт завад і встановити їх джерело може лише «Український державний центр радіочастот». Сам КРРТ не може підтвердити чи спростувати наявність завад.

«Із заяв телеканалу «Інтер» мені відомо про сторонній вплив на їхній сигнал, про те, що завади зроблені на їхню передавальну станцію космічного зв’язку. «Інтер» має власного оператора супутникового зв’язку, який знаходиться на Троєщині (компанія «Саттелеком». – ТК). Ця станція відправляє сигнал на супутник Amos, і вони самі виявили завади. Підтвердження цих завад і встановлення їх джерела – це питання відносин «Інтера» з УДЦР», – сказав пан Півнюк.

Відповідаючи на запитання, який стосунок має Концерн РРТ до передавання сигналу «Інтера» через супутник, пан Півнюк повідомив, що КРРТ отримує супутниковий сигнал «Інтера» для подальшої роздачі до передавачів ефірного мовлення: «Ми у своїх передавальних центрах отримуємо сигнал «Інтера» із супутника і роздаємо його далі на ефірні передавачі, надаємо послуги цьому телеканалу і тому зацікавленні, щоб вони були якісні. Нарікань від «Інтера» та інших телеканалів цієї групи немає», – пояснив він.

Зі слів пана Півнюка, «Саттелеком» піднімає на супутник сигнал усіх телеканалів групи «Інтер» пакетом, а отже, якщо завади мають місце, то їх мають відчувати й інші канали групи – НТН, «Мега», К1 та інші. «Не може бути впливу на один канал, а на інші – ні. Але в повідомлення «Інтера» про інші канали не йдеться», – звертає увагу він. З’ясувати в прес-служби «Інтера», чи відчувають завади інші канали групи, «Телекритиці», на жаль, не вдалося.

Стосовно припущення журналістів «Інтера», що сигнал каналу глушать з передавальної станції Концерну РРТ «Калинівка», тому що антен такої потужності лічена кількість і вирахувати їх дуже просто, гендиректор Концерну РРТ зауважив, що для супутникових антен вирішальною характеристикою є не потужність, а діаграма направленості, тому станцій, які можуть роботи завади досить багато.

«Які станції можуть робити завади? Їх десятки, навіть тих, хто може це зробити безконтрольно. А в Концерні неможливо зробити щось безконтрольно, це не може бути питанням провокації одного-двох людей, бо в нас над передачею сигналу працює великий колектив», – пояснює керівник КРРТ.

Пан Півнюк звернув увагу на те, що сам оператор зв’язку «Інтера» не робив заяв із припущеннями про причетність Концерну РРТ до завад, а в новинах «Подробностей» журналіст посилався на «джерела».

Відповідаючи на запитання, із чим він пов’язує звинувачення «Подробностей» на адресу Концерну РРТ, Олександр Півнюк сказав: «У них (на НІС) новий креативний продюсер новин, яка до цього часу раніше працювала на російському телеканалі. Можливо, вони таким чином вирішили підняти інтерес до своїх новин?».

Нагадаємо, 22 вересня програма «Подробности» телеканалу «Інтер» заявила, що її систематично глушать в загальнонаціональному ефірі з 28 серпня. Цю інформацію підтверджує внутрішня перевірка служби регіонального розвитку телеканалу «Інтер». «Радіозавади супутникового сигналу телеканалів медіагрупи були зафіксовані з 28 серпня по 22 вересня 2014 року», – повідомив керівник служби Олександр Кравцов.

Перевірка показала, що якщо спочатку виникали перешкоди рівно о 20:00 під час початку інформаційної програми, то останнім часом вони почастішали «Спершу вражалися тільки програми на початку години – зазвичай випуски новин, але в останні дні завада фіксувалася з періодичністю 30 хвилин протягом кожної години», – повідомив пан Кравцов.

За даними «Подробностей», з кінця серпня їхні глядачі регулярно скаржаться на перешкоди в ефірі, які систематично виникають на телеканалі «Інтер» під час програм «Подробности», «Подробности недели» та ток-шоу «Чорне дзеркало». За їхніми словами, зображення в телевізорі зникає не лише в тих, хто дивиться «Інтер» в Україні по кабельних мережах, але й по супутнику як усередині країни, так і за її межами.

Опитані «Подробностями» експерти припускали, що це може бути спланована атака на два супутники, завдяки яким сигнал отримують телеглядачі. Начальник центральної передавальної супутникової станції ДП «Укркосмос» Олександр Кичко в інтерв’ю «Подробностям» пояснював це технічною атакою на частоти супутників, на яких мовить телеканал «Інтер»: «На ваших параметрах, які мовляться на супутник, інша компанія піднімає точно такий же сигнал з точно такими ж параметрами. Але всередині вашого пакета не ваш контент і ваших каналів, а абсолютно інший. І телеглядач не бачить нічого».

http://www.telekritika.ua/rinok/2014-09-30/98697

Start typing and press Enter to search