2. Підключення до безпроводового Інтернету в населених пунктах

..

3. Облік кодів ІМЕІ та ввезення РЕЗ з-за кордону
  1. Як здійснюється ввезення з-за кордону РЕЗ та ВП суб’єктами
    господарювання

Ввезення з-за кордону радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України у смугах радіочастот загального користування, здійснюється відповідно до вимог Митного кодексу України та статті 29 і Закону України «Про радіочастотний ресурс України» та обов’язкової наявності у суб’єкта господарювання, що здійснює їх ввезення з-за кордону, документа про підтвердження відповідності.

 

  1. Як здійснюється ввезення з-за кордону РЕЗ та ВП фізичними особами
    на територію України

Ввезення товарів (які можуть містити РЕЗ) фізичними особами здійснюється відповідно до розділу XII Митного кодексу України.

Згідно зі статтею 370 Митного кодексу України до особистих речей, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон громадянами можуть бути віднесені:

один фотоапарат, одна кіно-, відеокамера;

один переносний проектор;

один переносний звуковідтворювальний пристрій (у тому числі магнітофон, диктофон, програвач компакт-дисків);

один переносний радіоприймач;

стільникові (мобільні) телефони у кількості не більше двох штук;

один переносний телевізор;

переносні персональні комп’ютери у кількості не більше двох штук і периферійне обладнання до них, флеш-карти у кількості не більше трьох штук;

електронні книжки у кількості не більше двох штук;

годинники у кількості не більше двох штук.

 

  1. Що робити якщо телефон викрадено (загублено)

Написати заяву в міліцію (із пред’явленням підтверджуючих документів на право володіння цим телефоном – гарантійний талон, чеки та інше). На теперішній час відповідно до законодавства України питання щодо припинення обслуговування викрадених мобільних телефонів операторами мобільного зв’язку вирішується тільки за рішенням суду.

 

  1. Якщо телефон відсутній в базі даних (знаходиться в «чорному» списку) та перестав працювати:

необхідно звернутись до оператора мобільного зв’язку, який обслуговує Ваш номер телефону;

звернуться до сервісного центру по ремонту мобільних терміналів.

На сьогодні відповідно до чинного законодавства припинення операторами мобільного зв’язку обслуговування мобільних терміналів, навіть тих, коди ІМЕІ яких знаходяться у “Чорному” списку, здійснюється тільки за рішенням суду.

 

  1. Чи необхідно суб’єкту господарювання, який здійснює ввезення з-за
    кордону РЕЗ, звертатися до УДЦР для отримання дозвільних документів

Відповідно до Закону України № 1193-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру» з 26.07.2014 скасовано дозволи на ввезення з-за кордону радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України у смугах радіочастот загального користування.

 

  1. Чи необхідно суб’єкту господарювання, який здійснює на території
    України реалізацію РЕЗ та ВП звертатися до УДЦР для отримання
    дозвільних документів?

Відповідно до Закону України № 3566-VI від 05.07.2011 «Про внесення змін до деяких законів щодо спрощення умов доступу на ринок телекомунікаційних послуг» дозволи на реалізацію в Україні РЕЗ та ВП скасовано з 27.07.2011.

 

  1. Що означає позначка UA UCRF під кришкою телефону?

Наявність позначки UA UCRF під кришкою мобільного телефону свідчить про те, що телефони цієї моделі мають бути адаптовані (підготовлені) виробником для поставки в Україну. Це не є гарантією законності поставки мобільного телефону в Україну та наявності його коду ІМЕІ в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ.

 

  1. Як можна дізнатися ІМЕІ код мобільного телефону?

Для цього необхідно набрати на клавіатурі *#06# і на екрані телефону з’явиться код ІМЕІ телефону. Якщо мобільний телефон – DUOS, то на екрані телефону повинні з’явитися два коди ІМЕІ телефону.

 

  1. Як можна перевірити наявність коду ІМЕІ телефону в узагальненій
    базі даних кодів ІМЕІ?

Наявність коду ІМЕІ можна перевірити за допомогою Інтернет на веб-сайті УДЦР у розділі База ІМЕІ “Перевірка коду ІМЕІ” (ucrf.gov.ua) або шляхом надсилання SMS повідомлення з кодом ІМЕІ на номер 307 для всіх мобільних операторів України.

 

  1. Чому при перевірці коду ІМЕІ через Інтернеті при введенні 15 цифр, у відповіді, зазначено лише 14 цифр?

Остання цифра є контрольною і тому у відповіді зазначаються лише перші 14 цифр, яких достатньо для ідентифікації коду ІМЕІ телефону в базі.

 

  1. При перевірці коду ІМЕІ надходить відповідь – dd.MM.yyyy HH:mm:ss ІМЕІ ХХХХХХХХХХХХХХХ відсутній в БД, що це означає?

Якщо при перевірці отримано повідомлення -dd.MM.yyyy HH:mm:ss ІМЕІ ХХХХХХХХХХХХХХХ відсутній в БД, це може свідчити про наступне:

коди ІМЕІ мобільних телефонів, ввезених імпортером з дотриманням вимог чинного законодавства, були передані в роздрібну реалізацію до подання їх кодів ІМЕІ для внесення до узагальненої бази даних;

коди ІМЕІ мобільних телефонів ввезених як особисті речі (отриманих у міжнародних поштових відправленнях) і їх власник не звернувся з відповідною заявою до УДЦР для реєстрації кодів ІМЕІ в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ;

коди ІМЕІ мобільних телефонів, які були ввезені в Україну з порушенням чинного законодавства – без оформлення відповідних митних процедур.

 

  1. Як реєструється код ІМЕІ мобільних телефонів в узагальненій базі даних ввезених як особисті речі

Необхідно звернуться письмово до УДЦР (адреса: 03179, м. Київ, проспект Перемоги, 15 км) із заявою про внесення до узагальненої бази даних кодів ІМЕІ терміналів, які було ввезено з-за кордону в Україну. Форма заяви знаходиться у розділі “База ІМЕІ”—* “Зразок заяви” на сайті (ucrf.gov.ua).

До заяви додається:

При особистому ввезенні з-за кордону:

копія митної декларації, у якій зазначені термінали, що ввезені з-за кордону, або першої сторінки та сторінки з відміткою про перетинання державного кордону України паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

А саме, оформлена митна декларації (копія), в якій зазначено марку та кількість телефонів з наявністю штампів митного органу України про проведення митного контролю.

Якщо при ввезенні телефону з-за кордону митна декларація не була заповнена, до заяви необхідно додати копії документів, які засвідчують легальність перебування за кордоном, а саме ксерокопії першої сторінки паспорту

та сторінки з відміткою про перетинання державного кордону України під час особистого ввезення терміналу з-за кордону.

Порядок перетинання державного контролю громадянами України регулюється Законами України “Про прикордонний контроль” та “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України”, а також Правилами перетинання державного контролю громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57. Факт проходження прикордонного контролю і пропуску в установленому порядку через державний кордон України може бути підтверджено відповідним проставленням відмітки “В’їзд” (“Виїзд”) у паспортному документі.

Для підтвердження інформації щодо перетинання Вами державного кордону України, з метою отримання довідки, Ви можете звернуться до Державної прикордонної служби України (за адресою: 01601, м. Київ, вул. Володимирська, 26, тел. (044)527-63-01).

 

  1. Як реєструється код ІМЕІ мобільних телефонів в узагальненій базі даних отриманих у міжнародних поштових відправленнях

При отриманні терміналів у міжнародних поштових відправленнях або міжнародних експрес-відправленнях необхідно звернуться письмово до УДЦР (адреса: 03179, м. Київ, проспект Перемоги, 15 км) із заявою про внесення до узагальненої бази даних кодів ІМЕІ терміналів, які було ввезено з-за кордону в Україну. Форма заяви знаходиться у розділі “База ІМЕІ”—> “Зразок заяви” на сайті (ucrf.gov.ua).

До заяви додається один із документів, що використовувався для декларування предметів (товарів), які пересилалися через митний кордон, передбачених пунктами 6, 7 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 450.

4. Приймальні випробування РЕЗ
  1. Яким нормативно-правовим актом передбачено форми заяв про видачу дозволу на експлуатацію РЕЗ?

Форми заяв визначені Додатками 17-28 «Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв», затвердженого Рішенням НКРЗІ від 01.11.2012 № 559, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 3.01.2013

№57/22589.

 

  1. Яку саме форму заяви про видачу дозволу на експлуатацію РЕЗ необхідно подавати для РЕЗ широкосмугового радіодоступу?

Форма БС-3 (для фіксованої радіослужби, діапазон до 5 ГГц). Форма РР-3 (для рухомої радіослужби, діапазон від 5 ГГц).

Належність відповідного частотного діапазону до фіксованої або рухомої радіослужби визначається «Планом використання радіочастотного ресурсу України», затвердженого Постановою КМУ 09.06.2006 за № 815.

 

  1. Які документи необхідно додавати до заяви про видачу дозволу на експлуатацію РЕЗ?

Згідно частини 7 статті 42 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» до заяви про видачу дозволу на експлуатацію заявник додає:

  • для радіоаматорів – копію документа, що посвідчує особу;
  • копію висновку щодо електромагнітної сумісності;

3)   для радіоелектронних засобів мовлення – копію ліцензії на мовлення або
копію ліцензії оператора багатоканальної телемережі, або подання Національної
ради України з питань телебачення і радіомовлення для багатоканальних
телемереж, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України;

4) документ, що підтверджує оплату за висновок щодо електромагнітної
сумісності.

Копії документів, що додаються до заяви, засвідчуються підписом посадової особи та печаткою (в разі її наявності) суб’єкта господарювання, який має намір експлуатувати РЕЗ (пункт 3.7 Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв, затвердженого Рішенням НКРЗІ від 01.11.2012 № 559, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 3.01. 2013 № 57/22589).

 

  1. Як діяти, якщо зазначена необхідність проведення натурних
    випробувань (НВ) у висновку щодо ЕМС?

Організація та проведення натурних випробувань визначена розділом З «Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації», затвердженого Рішенням НКРЗ від 26.07.2007 № 854 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2007 N 930/14197.

 

  1. Що робити, якщо зазначена необхідність проведення тестових
    випробувань (ТВ) у висновку щодо ЕМС?

Організація та проведення тестових випробувань визначена розділом 4 «Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації», затвердженого Рішенням НКРЗ від 26.07.2007 № 854 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2007 N 930/14197

 

  1. Чим визначається вартість проведення первинного технічного
    контролю РЕЗ?

Вартість проведення первинного технічного контролю визначається статтею 14 «Тарифів на роботи (послуги) державного підприємства “Український державний центр радіочастот”, пов’язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж», затверджених Рішенням НКРЗІ від 07.04.2015  № 195 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.06.2015 за N687/27132.

 

  1. На ім’я якої посадової особи УДЦР направляються заявочні
    документи про видачу дозволу на експлуатацію РЕЗ?

На ім’я директора з радіочастотного моніторингу та питань РЕЗ Ковальчука Миколи Миколайовича, у разі використання РЕЗ у м. Києві та Київській області. Або на ім’я начальника відповідної філії УДЦР в інших регіонах, інформацію про що можна довідатись на офіційному сайті УДЦР.

 

  1. Де знайти форму складання протоколу натурних випробувань?

Додаток 1 до Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації, затвердженого Рішенням НКРЗ від 26.07.2007 № 854 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2007 N 930/14197.

 

  1. Де знайти форму складання протоколу тестових випробувань?

Додаток 2 до Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації, затвердженого Рішенням НКРЗ від 26.07.2007 № 854 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2007 N 930/14197.

 

  1. В який термін необхідно звернутися Заявнику для отримання дозволу на експлуатацію РЕЗ?

Заява про видачу дозволу на експлуатацію подається Заявником до закінчення строку дії відповідного висновку щодо ЕМС.

(пункт 3.10 Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв, затвердженого Рішенням НКРЗІ від 01.11.2012 № 559, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 3.01. 2013 № 57/22589).

 

  1. Чи обов’язкова присутність представника заявника при проведенні первинного технічного контролю?

Первинний технічний контроль проводиться в присутності представника Заявника.

(пункт 5.7 Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації, затвердженого Рішенням НКРЗ від 26.07.2007 № 854 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2007 N 930/14197.)

 

  1. Що забезпечує Заявник при проведенні первинного технічного контролю?

При проведенні первинного технічного контролю Заявник забезпечує:

  • безперешкодний доступ представникам УДЦР   (Філії)   та вимірювальної лабораторії на об’єкт, де розташовані РЕЗ (ВП) й антенно-фідерні пристрої;
  • уключення РЕЗ (ВП) для підготовки та проведення первинного технічного контролю після отримання погодження тестового включення РЕЗ(ВП);
  • ознайомлення представників УДЦР (Філії) та вимірювальної лабораторії з технічною документацією на РЕЗ (ВП);
  • залучення, за потреби, до участі в первинному технічному контролі представників суб’єкта господарювання, який виконував роботи з монтажу, установлення РЕЗ (ВП);
  • відключення   РЕЗ   (ВП)   після   закінчення   первинного технічного контролю до отримання дозволу на експлуатацію РЕЗ (ВП).

(пункт 5.6 Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації, затвердженого Рішенням НКРЗ від 26.07.2007 № 854 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2007 N 930/14197).

 

  1. Чим викликана необхідність проведення вимірювань параметрів
    РЕЗ?

Вимоги до необхідності проведення вимірювань параметрів РЕЗ під час первинного технічного контролю або натурних випробувань наведені в Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації, затвердженому рішенням НКРЗ № 854 від 26.07.2007.

 

  1. Для яких РЕЗ потрібно в ході приймальних (натурних) випробувань проводити вимірювання параметрів РЕЗ?

Для РЕЗ, що використовуються для надання телекомунікаційних послуг та

РЕЗ телерадіомовлення (вимоги пункту 5.8.5 Порядку проведення приймальних випробувань радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв на місці експлуатації, затвердженого Рішенням НКРЗ від 26.07.2007 № 854 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2007 N 930/14197).

 

  1. На яких підставах УДЦР виконує вимірювання параметрів РЕЗ?

Підрозділ УДЦР, який здійснює вимірювання параметрів РЕЗ, має свідоцтво про атестацію, видане органом з атестації ДП “Укрметртестстандарт”. Свідоцтво надає право на проведення вимірювань параметрів РЕЗ у сфері та поза сферою поширення державного метрологічного нагляду та надає підрозділу статус вимірювальної лабораторії.

 

  1. В якому частотному діапазоні та для яких радіо технологій виконуються вимірювання фахівцями УДЦР?

Відповідно до галузі атестації, яка є невід’ємною частиною свідоцтва про атестацію вимірювання можуть виконуватись в діапазоні від 9 кГц до 40 ГГц.

Радіотехнології, для яких виконуються вимірювання параметрів РЕЗ в діапазоні від 9 кГц до 40 ГГц, відповідають Плану використання радіочастотного ресурсу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 червня 2006 року №815.§

17. Де можна отримати додаткову інформацію.

Додаткову інформацію можна отримати за посиланням у розділі ВИКОНАННЯ РОБІТ З ПЕРВИННОГО ТЕХНІЧНОГО КОНТРОЛЮ РЕЗ ТА ЗДІЙСНЕННЯ ВИМІРЮВАНЬ ПАРАМЕТРІВ РЕЗ ПІД ЧАС ПРИЙМАЛЬНИХ ВИПРОБУВАНЬ.

5. Виявлення та усунення радіозавад
  1. Які існують дієві шляхи підвищення завадостійкості приймачів супутникового телебачення?

Слід пам’ятати, що завада має тім більший вплив, чим гірше співвідношення сигнал/завада у точці прийому. Збільшити якість прийому можливо за рахунок збільшення діаметру дзеркальної прийомної антени супутникового телебачення.

За результатами практичного спостереження при збільшенні діаметру антени з 50-60 см до 1 м завада, як правило, не має суттєвого впливу на якість прийому сигналу супутникового телебачення.

 

  1. Хто в Україні контролює рівні випромінювання РЕЗ з точки зору їх шкідливості здоров’ю мешканців поряд розташованих будівель?

Відповідно до Закону Україну «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» питання відповідності випромінювань РЕЗ діючим санітарно-гігієнічним нормам належіть до компетенції підрозділів Міністерства охорони здоров’я України (далі МОЗ), які на підставі Положення «Про затвердження Державних санітарних правил та норм», затвердженого наказом МОЗ від 01.08.1996 року №239, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.08.1996 року №488/1513, здійснюють перевірки та надають документальні висновки щодо відповідності випромінювань РЕЗ діючим санітарно-гігієнічним нормам.

 

  1. Яким чином можливо покращити якість прийому сигналів телерадіомовлення за місцем розташування приймача?

На якість прийому сигналів телерадіомовлення впливає низка факторів, а саме:

  • віддаленість приймача від місця розташування радіопередавача;
  • рельєф місцевості;
  • висота підйому антени, її коефіцієнт підсилення, втрати в фідері;
  • характеристики приймального обладнання;
  • потужність радіопередавача.

В разі знаходження ТВ-приймача поза зоною впевненого прийому сигналів телерадіомовних станцій кожен із зазначених факторів (або всі у різній мірі) може бути причиною погіршення якості роботи прийому програм телерадіомовлення.

Таким чином, для покращення якості прийому сигналів телерадіомовлення необхідно застосовувати антени з високим коефіцієнтом підсилення з вбудованим підсилювачем, на максимально можливої висоті, технічно справні приймачі, забезпечувати надійний контакт у радіочастотних з’єднувачах антенно-фідерного тракту.

Слід зазначити, що низька якість прийому може бути и в зоні впевненого прийому – наприклад, так звана «багатоконтурність» зображення може виникати в умовах щільної міської забудови. Це може бути усунено за допомогою застосування приймальної антени з вузькою діаграмою спрямованості.

 

  1. Що робити, якщо виникають радіозавади, які перешкоджають якісному прийманню телевізійних або радіомовних програм?

Спочатку необхідно переконатися, що погіршення якості прийому телевізійних або радіомовних програм відбувається саме за рахунок впливу радіозавад, а не з інших причин (технічної несправності телевізійного або радіоприймача, неякісної антенно-фідерної системи, знаходження приймача в зоні невпевненого приймання тощо).

Якщо абонентське приймальне обладнання знаходиться в справному стані, користувач звертається до місцевої телерадіоорганізації, яка забезпечує трансляцію програм та/або до Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення, які здійснюють необхідні перевірки. В разі необхідності зазначені організації звертаються до УДЦР з заявкою щодо усунення дії радіозавад встановленим порядком.

  1. На даху нашого будинку зявилася якась антена. Яким чином можливо зясувати законність її встановлення?

Згідно п.6 ст.31 Закону України про телекомунікації, “…Суб’єкти господарювання, які здійснюють будівництво телекомунікаційних мереж загального користування, можуть… використовувати дахи будинків і технічні приміщення для встановлення антен та необхідного обладнання на підставі договору з власником приміщення.”

Тобто всі питання, які пов’язані з розміщенням антен на даху будинку вирішується з його власником (правління ЖБК, ЖЕУ, ОСББ та ін.). Власник будинку, при оформлення договірних відносин на встановлення суб’єктом господарювання антени на даху цього будинку, повинен отримати висновки санітарно-епідеміологічної служби (СЕС) про відповідність рівнів напруженості електромагнітного поля Державним санітарним нормам і правилам захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань, визначених Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 1 серпня 1996 року N 239 „Про затвердження Державних санітарних правил та норм” (з метою охорони здоров’я населення від впливу електромагнітних випромінювань).

 

  1. Як обрати оператора та забезпечити отримання якісних послуг безпроводової мережі Інтернет?

На ринку України надання цієї послуги широко представлена операторами стільникового зв’язку у мережах третього покоління 3G операторами CDMA та операторами РЕЗ широкосмугового радіодоступу. На сайтах більшості крупних операторів є карти зони покриття їх радіомережі, використовуючи яку користувач може визначитися, чи потрапляє його помешкання, або район, де він збирається провести відпустку та вибрати необхідну саме йому послугу у тому чи іншому пакеті послуг що надає оператор.

У випадку із РЕЗ ШСД мова як правило йде о невеликій зоні покриття від 3 до 5 км для кожної базової станції. Тільки у Київському регіоні у діапазоні 2.400МГц – 2483,5МГц на 14 каналах працює 71 оператор які застосовують більше 600 базових станцій (БС). У даному випадку якість послуги залежить від відстані до БС та умовах проходження радіохвиль на інтервалі БС – абонентська станція (АС) енергетичних характеристиках. В умовах, коли велика кількість операторів використовують обмежений частотний ресурс збільшується вірогідність виникнення радіозавад, як від РЕЗ законних операторів які не завжди дотримуються умов визначених у дозволі на експлуатацію РЕЗ, так і від РЕЗ, що працюють на бездозвільній основі та НДП. Для покращення якості послуг доцільно використовувати додаткові заходи захисту від впливу радіозавад такі, як наприклад, направлені логоперіодичні антени направлені від АС до БС.

 

  1. Як позбутися блокування або збоїв у роботі пристроїв дистанційного управління автоматичного відкриття автомобілів, воріт і т.і.?

Враховуючи аналіз розгляду подібних звернень, інформуємо, що у всіх випадках джерелами радіозавад були несправні системи дистанційного керування, або самої автомобільної сигналізації в смузі радіочастот 433,05-434,79 МГц. Як правило це сіла батарейка у пульті керування або власник автомобіля поїхав у відпустку а за три чотири тижні акумулятор автомобіля сів, через що сигналізація перейшла у режим «самозбудження» або «тривоги» через недостатній рівень живлення. Після звертання власників автомобіля до сервісного центру із обслуговування сигналізацій дія завади як правило зникає

 

  1. В яких випадках здійснюється демонтаж приймально-передавального обладнання та припинення роботи РЕЗ, як таких, що негативно впливають на стан самопочуття громадян.

Питання проведення демонтажу приймально-передавального обладнання на сьогодні належить до компетенції органів місцевого самоврядування, або власників (відповідальних за експлуатацію) будинку (споруди), на якому розміщене зазначене обладнання та які надавали дозвіл (укладали угоду) про його розміщення на цій споруді.

Демонтаж може бути здійснений власником обладнання за власним бажанням, або за вимогою зазначених установ, а також виконавчою службою при наявності рішення суду про його демонтаж.

Питаннями впливу електромагнітного випромінювання, що створюється радіоелектронними засобами на здоров’я людини відповідно до Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні» та «Державних санітарних норм і правил захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань» належить до компетенції районних санітарно-епідеміологічної станції. Зазначені установи оснащені відповідним вимірювальним обладнанням, мають методики вимірювань та підготовлений персонал, що дає змогу здійснювати відповідні вимірювання щільності потоку потужності для створення санітарних паспортів радіотехнічних об’єктів та за зверненнями населення. Враховуючи, що більшість послуг що надаються СЕС здійснюються на платній основі, відповідно до затверджених тарифів населення часто звертається до УДЦР щоб отримати таку ж послугу безкоштовно.

 

  1. Наша компанія пропонує широкий спектр засобів вимірювальної техніки, яка може, з нашої точки зору, використовуватися УДЦР при виконанні виробничих завдань. Яким чином ми можемо запропонувати УДЦР її придбання?

Дійсно, УДЦР здійснює закупівлю широкої номенклатури спеціалізованих вимірювальних комплексів та засобів вимірювальної техніки загального призначення. Закупівля здійснюється прозоро, на конкурсній основі та у повній відповідності до діючого законодавства у цієї сфері, і будь-яка компанія, яка буде визначена переможцем конкурсних торгів може отримати право на постачання обладнання до УДЦР.

Детальна інформація з питань об’єктів закупівель, вимог до їх технічних характеристик, умов та термінів постачання, а також вартості розміщена на сайті уповноваженого органу та може бути отримана кожним бажаючим після оголошення тендеру (закупівлі) разом із комплектом тендерної документації.

6. Користування радіочастотним ресурсом України
  1. Чи потрібно отримувати дозвіл на експлуатацію приладів підсилення сигналів GSM (репітерів/ретрансляторів)?

Згідно cm.42 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» користувачі радіочастотного ресурсу України повинні отримувати дозволи на експлуатацію відповідних радіоелектронних засобів та/або випромінювальних пристроїв (далі – РЕЗ та ВП), крім засобів та пристроїв, використання яких здійснюється на бездозвільній основі. Перелік РЕЗ та ВП, на експлуатацію яких потрібен дозвіл, що затверджений Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації 23 грудня 2014 року TV? 844 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 лютого 2015 року за № 201/26646.

 

  1. Чи може будь-яка фізична особа встановити підсилювач GSM сигналу (репітер/ретранслятор)?

Відповідно до Плану використання радіочастотного ресурсу України, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 №815 (зі змінами) застосування радіотехнологій цифрового стільникового радіозв’язку GSM-900 та GSM-1800 в Україні здійснюється на підставі ліцензій на користування РЧР. Тому, встановлювати підсилювачі GSM сигналів (репітери/ретранслятори) мають право лише оператори, які мають відповідні ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України та надають послуги мобільного зв ‘язку,

 

  1. Куди потрібно звертатись з питанням встановлення репітерів (ретрансляторів) GSM сигналів?

З питань встановлення та експлуатації репітерів (ретрансляторів) GSM сигналів необхідно звертатись безпосередньо до операторів, які мають відповідні ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України та надають послуги мобільного зв ‘язку.

 

  1. Хто контролює встановлення базових станцій та/або репітерів (ретрансляторів) мобільного зв’язку на безпечній відстані від житлових будинків та дотримання санітарних норм і правил захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань?

Питання стосовно встановлення РЕЗ на безпечній відстані від житлових приміщень та дотримання санітарних норм і правил захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань, відноситься до компетенції Держсанепідемслужби. З питань дотримання безпечних рівнів напруженості електромагнітного поля в житлових приміщеннях необхідно звертатись безпосередньо до органів Держсанепідемслужби.

 

  1. Скільки коштує отримання дозволу на експлуатацію РЕЗ сухопутної рухомої служби?

Необхідно сумувати вартість робіт з урахуванням відповідних статей «Тарифів на роботи (послуги) державного підприємства “Український державний центр радіочастот”, пов’язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж:» (далі -Тарифи) для відповідних радіотехнологій, основні статті:

  • розгляд заяви (розділ 1, стаття 1 Тарифів)
  • підбір радіочастоти з розрахунком ЕМС (розділ 1, стаття 3 Тарифів
  • розрахунок EMC (без підбору частоти) (розд’їл І, стаття 2 Тарифів)

-міжнародна координація (в разі розташування станції в прикордонних областях) (розділ І, стаття 4 Тарифів)

  • оформлення висновку щодо ЕМС РЕЗ (розділ І, стаття 5 Тарифів)
  • проведення первинного технічного контролю РЕЗ та ВП на місці експлуатації (розділ І, стаття 14 Тарифів)
  • проведення вимірювань параметрів РЕЗ та ВП на місці експлуатації (розділ І, стаття 15 Тарифів)

оформлення     дозволу     на     експлуатацію     РЕЗ     (розділ     І,     стаття     7     Тарифів)

 

  1. Скільки становить розмір щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом РЕЗ сухопутної рухомої служби?

Розмір щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом (hUp://www.ucrf.gov.ua/normaiv\ma-baza/zakonv-ukravinv/podatkov\4-kodeks/rozdii’ XV/st 320)

 

  1. Скільки становить термін надання висновку щодо ЕМС РЕЗ сухопутної рухомої служби (фіксованої радіослужби)?

Термін надання заявнику висновку не повинен перевищувати ЗО діб від дати реєстрації заяви без урахування термінів погодження та міжнародної координації заявлених частотних присвоєнь. У разі необхідності погодження з Генеральним штабом Збройних Сил України термін надання висновку не повинен перевищувати 80 діб. У разі необхідності міжнародної координації термін надання висновку продовжується на термін, визначений Регламентом радіозв’язку Міжнародного союзу електрозв’язку або відповідними міжнародними   договорами.                        (http://www.ucrf.gov.ua/normatyvna-baza/zakonv-ukra\’inv/zakon-ukrayinv-pro rchr/st 41/рЮ)

 

  1. Де можна знайти форми заяв на висновки щодо ЕМС РЕЗ та дозволи на експлуатацію РЕЗ сухопутної рухомої служби для технологічних користувачів?

Форма заяви про видачу висновку щодо ЕМС РЕЗ (http://www.ucrf.gov. ua/katalog-poslug/prysvovennya-radiochustot/ruhoma-radiosluzhba’PT2)

–   форма заяви про видачу дозволу на експлуатацію РЕЗ (http://www.ucrf.gov.ua/katatog-pos!ug/prvsvovennva-radiochaslot/prodovzhennya-strokii-divi-dozvo/ii-na-ek$pluatatsivii/PT3)

 

  1. Де знайти реєстр радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України в смугах радіочастот загального користування?

Реєстр радіоелектронних засобів та випромінювачьних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України в смугах радіочастот загального користування знаходиться на офіційному сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.

 

  1. Де можна отримати інформацію щодо отримання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України та які документи для цього необхідні?

Відповідно до cm. 14 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» (далі – Закон) питання ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України належить до повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (дачі – НКРЗІ).

Перелік документів, що подаються для отримання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України наведено в cm. 32 Закону.

Більш детальну інформацію Ви можете знайти на офіційному сайті НКРЗІ: http://www.nkrzi.gov, ua (контактний телефон: (044) 569-71-06).

 

  1. Чи потрібно отримувати дозвіл на експлуатацію РЕЗ для персональних радіостанцій PMR446, dPMR446, СВ-діапазону (CitizensBand)?

Дозвіл на експлуатацію таких РЕЗ не потрібен у разі відповідності їх технічних характеристик нормам, що регулюють використання на бездозвільній та безоплатній основі. (Підстава: додаток до Переліку радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв,   на експлуатацію яких потрібен дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою, затвердженого рішенням НКРЗІ від 23.12.2014 №844, розміщений на сайті НКРЗІ за посиланням:

http://nkrzi.gov.ua/index.php?r=site/mdex&pg=158&id7=5322&lang.uage==uk).

 

  1. Вкажіть/надайте посилання на заяву про видачу (продовження строку дії) дозволу на експлуатацію РЕЗ за формою АР-3 (додаток 27 до Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв).

Форма заяви знаходиться на сайті УДЦР за посиланням: (http://www. ucrf.gov. ua/katalo^ poslug/piysvoyerim’a-radiochastot/nadanm’a-dozvoliv-na-ekspluatatsivu4’ad^ potribno-ofonnlennya-visnovku-shhodo-ems-siatsionarnih-la-abonentskih/).

 

  1. У яких випадках потрібно отримувати новий дозвіл на експлуатацію аматорської радіостанції (АРС)?

У разі зміни місця розташування АРС, категорії оператора, складу обладнання АРС та технічних характеристик РЕЗ зі сюїаду АРС, які пов’язані з використанням додаткових смуг радіочастот. (Підстава: Регламент аматорського радіозв’язку України, пункт 6.4.7; http://zakon2.rada.gov.ua/laws/sho\v/:0205-ШоП).

 

  1. Яка платня справляється за ортимання дозволу на експлуатацію абонентського РЕЗ?

Відповідно до пунктів 6.4 та 7.2 тарифів на роботи (послуги) ДП УДЦР, пов’язаних з користуванням радіочастотним ресурсом України та вимірюванням параметрів телекомунікаційних мереж загальна сума сплати складає 20 гривень (без ПДВ) за один дозвіл. Тарифи розміщені на сайті УДЦР.

 

  1. Вкажіть/надайте посилання на заяву про видачу (продовження строку дії) дозволу на експлуатацію суднової станції за формою СР-3 (додаток 28 до Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв).

Форма заяви розміщена на сайті УДЦР за посиланням: (http://www.ucrf.gov.ua/katalog-posluz/pvvsvovennva-radiochastot/nadannya-dozvolu-na-ekspluatatsivu-siidnovovi-stantsiyi/)

 

  1. Вкажіть/надайте посилання на заяву про призначення позивних сигналів суднової станції (додаток 16 до Порядку надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв).

Форма заяви розміщена на сайті УДЦР за посиланням: (http://www.iicrf.gov.ua’katalog-poslug/prysvoyennya4\idiochastot/imdannya-dozvolit-na-ekspluatatsiyit~su stantsiyi/)

 

  1. У яких випадках необхідно реєстрація судна в МСЕ та включення суднової станції до Списку V службових публікацій МСЕ?

У разі виходу судна в міжнародні води відповідно до вимог статті 20 Регламенту радіозв’язку МСЕ УДЦР направляє інформацію щодо цих суднових станцій морської рухомої служби в Бюро радіозв’язку МСЕ для реєстрації та внесення до списку V службових публікацій МСЕ.

 

  1. Чи можливо використовувати конкретний тип РЕЗ (ВП) в заявленій радіотехнології на території України?

Рішення щодо можливості застосування РЕЗ (ВП) на території України приймає національна комісія, що здійснює регулювання у сфері зв ‘язку та інформатизації (НКРЗІ). Умови застосування різних типів РЕЗ в конкретній радіотехнології на території України НКРЗІ вносить до Реєстру РЕЗ та ВП, що можуть застосовуватися на території України у смугах радіочастот загального користування (далі – Реєстр), який розміщений на сайті НКРЗІ за посиланням:

(http://nkrzi.gov.uaHndex.php?r=site/index&pz::~-59&id=4182&language=’uk)

В свою чергу, для різних типів РЕЗ із складу суднових станцій умови застосування на території України можуть бути визначені, крім Реєстру, також- у відповідних свідоцтвах про схвалення типу РЕЗ (сертифікатах) наданих Регістром судноплавства України та розміщених на його сайті за посипанням: (http://www.shipregister.ua

7. Сертифікація та випробування
  1. На які Технічні Регламенти призначений орган з оцінки відповідності (ООВ УКРЧАСТОТНАГЛЯД)?

ООВ УКРЧАСТОТНАГЛЯД призначений на оцінку відповідності про­дукції вимогам наступних Технічних Регламентів:

  • Технічний регламент радіообладнання і телекомунікаційного кінцевого (термінального) обладнання (затверджено постановою КМУ від 24 червня 2009 р. № 679);
  • Технічний регламент з електромагнітної сумісності обладнання (за­тверджено постановою КМУ від 29 липня 2009 р. № 785);
  • Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання (за­тверджено постановою КМУ від 29 жовтня 2009 р. № 1149).

 

  1. Які дії треба вчинити для введення в обіг на території України радіоелектронних засобів та випромінюючих пристроїв (РЕЗ та ВП),
    або пристроїв, які мають в своєму складі радіообладнання?

Для введення в обіг на території України РЕЗ та ВП або пристроїв, які мають в своєму складі радіообладнання, необхідно:

  • пройти процедуру оцінки відповідності в одному з акредитованих ор­ганів з оцінки відповідності (ООВ) і після цього
  • внести це обладнання в Реєстр радіоелектронних засобів та випроміню­вальних пристроїв, що можуть застосовуватися на території України. Цей Ре­єстр веде Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (НКРЗІ).

 

  1. Які дії треба вчинити, щоб провести процедуру оцінки відповідності пристроїв в ООВ УКРЧАСТОТНАГЛЯД?

Щоб провести роботи з оцінки відповідності радіоелектронних засобів та випромінюючих пристроїв (РЕЗ та ВП), далі за текстом – обладнання, вимо­гам технічного регламенту (ТР), Замовнику необхідно:

  • укласти Договір на виконання робіт з оцінки відповідності за одним або кількома ТР. Для цього, на електронну адресу ocffiucrf.gov.ua, копія lebeden-ko(a)ucrf.ua треба надіслати інформацію, яка дає уяву про обладнання: на­зва, призначення, функціональні можливості, технічні характеристики обла­днання (радіотехнологія/гії, яка використовується в обладнанні, робоча час­тота, потужність випромінювання, потужність живлення);
  • надати в ООВ УКРЧАСТОТНАГЛЯД комплект заявочних документів та зразок обладнання.

 

  1. З чого складається комплект заявочних документів до ООВ УКРЧАСТОТНАГЛЯД?

Для проведення оцінки відповідності до ООВ УКРЧАСТОТНАГЛЯД треба подати:

  • Заявку встановленого зразка;
  • Доручення виробника (за наявністю);
  • Опис продукції, який дає уяву про призначення, функціональні можли­вості, технічні характеристики, та дає можливість ідентифікувати надані зра­зки продукції. Державною мовою.
  • Інструкція користувача з розділом безпеки(на державній мові).
  • Сертифікат системи якості виробництва ISO 9001:2008 (за наявності);
  • Протоколи випробувань, проведених випробувальною лабораторією під наглядом призначеного органу з оцінки відповідності (за наявності).

 

  1. Скільки часу тривають роботи з оцінки відповідності?

Термін виконання робіт залежить від повноти комплекту заявочних до­кументів та завантаженості ООВ. В середньому ці роботи тривають близько трьох тижнів.

 

  1. Чи повертаються зразки обладнання по завершенню робіт і в якому стані?

 

Зразки обладнання повертаються. Стан зразків залежить від виду випробувань.

 

  1. Які документі отримує Заявник після проведення робіт з оцінки відповідності?

Після здійснення оплати робіт за рахунком по Договору та надання Акту виконаних робіт, Замовник отримує звітні документи (Висновок, Сертифікат дослідження конструкції, Протоколи).

 

  1. Чи вносить ООВ УКРЧАСТОТНАГЛЯД обладнання, що пройшло оцінку відповідності до Реєстру РЕЗ та ВП?

Ні, ООВ УКРЧАСТОТНАГЛЯД не вносить обладнання, до Реєстру РЕЗ та ВП.

 

  1. Які необхідні документи та інформація для укладання Договору на проведення комплексу робіт з оцінки відповідності продукції фахівцями ЦС УДЦР ?

-Посада, прізвище, ім’я та по батькові керівника підприємства (повністю).

-Прізвище, ім’я та по батькові уповноваженого представника за Договором зі сторони Замовника, контактні телефони та e-mail.

-Адреса юридична.

-Адреса поштова.

-Контактні телефони. -E-mail.

-Індивідуальний податковий номер

-Копія витягу або виписки з єдиного Державного реєстру (скан. або факс).

-№ розрахункового рахунку -Банк -МФО Банку

 

  1. У який спосіб здійснюється оплата робіт з оцінки відповідності продукції ?

Розрахунки між УДЦР та Замовником проводяться шляхом безготівко­вої передоплати в розмірі 100% загальної вартості робіт на рахунок Виконавця згідно виставленого рахунку – фактури. Рахунок-фактура виставляється на підставі підписаного обома сторонами оригіналу Договору.

8. Загальні питання
  1. Призначення «Централізованої бази даних перенесених номерів» (ЦБД ПН). Чи бере ЦБД ПН участь в оперативному процесі встановлення телефонного з’єднання, передачі SMS (MMS) повідомлень?

ЦБД ПН призначена для реалізації процесу перенесення абонентських номерів, зберігання інформації про перенесені абонентські номери та їх номери маршрутування, а також періодичної синхронізації локальних баз даних (ЛБД) операторів мобільного зв’язку. ЦБД не бере участь в оперативному процесі встановлення телефонного з’єднання та передачі SMS або МMS повідомлень абонентові, який користується перенесеним абонентським номером. Для безпосередньої маршрутизації викликів на перенесені номери кожен оператор мобільного зв’язку повинен використовувати копію даних, що зберігаються в його ЛБД.

 

  1. Що таке номер маршрутування? Чи потрібно вводити додаткові цифри при наборі номера абонента, який користується перенесеним абонентським номером?

Номер маршрутування (маршрутний номер) – це адресна інформація, яка складається з цифр, зберігається в базах даних перенесених номерів і використовується операторами телекомунікацій для однозначного визначення маршруту викликів на перенесений абонентський номер (номер маршрутування використовується операторами телекомунікацій виключно для службових цілей). Для здійснення дзвінка абоненту, який користується перенесеним абонентським номером, цифри телефонного номера вводяться без змін: код мережі оператора, який надавав телекомунікаційні послуги за цим абонентським номером до його перенесення, та 7-значний абонентський номер (не потрібно вводити ніякі додаткові цифри до звичайного телефонного номеру).

 

  1. Куди потрібно звертатися абоненту для замовлення послуги із перенесення абонентського номера та скільки часу триватиме процедура перенесення?

Порядок надання послуг із перенесення абонентських номерів в Україні визначений в документі «Порядок надання послуг із перенесення абонентських номерів», затвердженому Рішенням НКРЗІ від 31.07.2015 № 394 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 21.08.2015 за № 1019/27464 (далі – Порядок). Згідно з Порядком, організація послуги із перенесення абонентського номера здійснюється оператором-отримувачем, тобто оператором, до мережі якого здійснюється перенесення абонентського номера. Абонент, який бажає отримати послугу із перенесення номера, повинен звернутися до оператора-отримувача із заявою, оформленою в спосіб, визначений в Порядку. Перенесення абонентського номера у мережах рухомого (мобільного) зв’язку, згідно з Порядком, відбувається протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту реєстрації заяви (за винятком випадку, коли абонент вказує у заяві пізніший строк перенесення абонентського номера, який не може перевищувати 30 днів).

 

  1. Чи буде супроводжуватися перенесення абонентського номера недоступністю зв’язку?

Під час перенесення абонентського номера можлива перерва у наданні телекомунікаційних послуг абоненту, номер якого переноситься, та недоступність зв’язку з ним для інших абонентів телекомунікаційних мереж, але згідно з «Порядком надання послуг із перенесення абонентських номерів» (затверджений Рішенням НКРЗІ від 31.07.2015 № 394; зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.08.2015 за № 1019/27464) час, протягом якого абонент не буде отримувати телекомунікаційні послуги за номером, який переноситься, не може перевищувати 3 (трьох) годин, причому оператор-отримувач повідомляє абонента про конкретний момент завершення перенесення абонентського номера у зручний для абонента спосіб.

 

  1. Як абоненту, який бажає здійснити телефонний дзвінок абоненту з перенесеним абонентським номером, визначити, що набраний ним телефонний номер перенесено до мережі іншого оператора мобільного зв’язку?

Згідно з «Порядком надання послуг із перенесення абонентських номерів» (затверджений Рішенням НКРЗІ від 31.07.2015 № 394; зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.08.2015 за № 1019/27464), перед встановленням з’єднання з перенесеними абонентськими номерами оператор мобільного зв’язку повинен повідомити абонента, що викликає, «шляхом надання відповідного голосового повідомлення, про дзвінок на перенесений абонентський номер» (планується також окрім голосового повідомлення використовувати й інформаційні акустичні сигнали, наприклад, змінений сигнал «контролю посилання виклику», аналогічно до дзвінків у «роумінгу»).

 

  1. Яким нормативним документом визначена необхідність погодження проекту технічних умов (ТУ) із ДП УДЦР?

Необхідність такого погодження зазначена в положенні 5.5 ДСТУ 1.3:2004 “Правила побудови, викладання, оформлення, погодження, прийняття та позначання технічних умов”, згідно з яким “Проект ТУ на радіоелектронні засоби та випромінювальні пристрої підлягає погодженню з Державним підприємством “Український державний центр радіочастот”. Погодженню підлягають також проекти ТУ на вироби, до складу яких входить радіоелектронний засіб або випромінювальний пристрій.

 

  1. Чи потрібно погоджувати із ДП УДЦР зміни до ТУ?

Відповідно до 5.11 ДСТУ 1.3:2004 “Зміни до ТУ погоджують тільки з організаціями, які раніше погодили ТУ та до компетенції яких вони належать”. Тобто, якщо ТУ раніше були погоджені із ДП УДЦР, то всі зміни до них, які стосуються компетенції ДП УДЦР (у частині вимог до радіочастотних параметрів і характеристик, до електромагнітної сумісності та безпеки, а також щодо методів контролю зазначених вимог) повинні бути обов’язково погоджені із ДП УДЦР. Якщо зміни до ТУ не стосуються компетенції ДП УДЦР, то їх можна не погоджувати (наприклад, щодо конструкції виробу, комплектності, вимог надійності, безпеки на виробництві тощо).

Зміни до ТУ повинні бути виконані відповідно до ГОСТ 2.503-90 “ЕСКД. Правила внесення изменений”.

 

  1. Чи потрібно погоджувати із ДП УДЦР проекти ТУ на радіоелектронні засоби та випромінювальні пристрої, які використовуються на бездозвільній основі?

Положення 5.5 ДСТУ 1.3:2004 поширюється на всі без винятку радіо­електронні засоби та випромінювальні пристрої, а бездозвільна основа вико­ристання радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв означає лише те, що вони не потребують отримання дозволів ДП УДЦР на їхню експлуатацію, за умови їх включення до “Переліку радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, для експлуатації яких не потрібні дозволи на експлуатацію”, що затверджений Рішеннями Національної комісії з питань регулювання зв’язку та інформатизації України від 06.09.2007 р. № 914 і від 14.05.2009 р. № 1499.

 

  1. Яким чином відбувається погодження проекту ТУ чи зміни до ТУ в ДП УДЦР?

Розробник ТУ (зміни до ТУ) направляє їхній проект із супровідним листом до ДП УДЦР. Відділ документального забезпечення та контролю після реєстрації надходження листа й зазначеного документа передає їх до сектору нормативно-методичного забезпечення науково-методичного департаменту підприємства.

Фахівці сектору ознайомлюються зі змістом поданого на погодження проекту ТУ (зміни до ТУ) і за необхідності залучають для проведення експертизи відповідні за напрямком діяльності підрозділи ДП УДЦР, яким службовою запискою направляють копію проекту ТУ (зміни до ТУ).

Під час проведення експертизи проекту ТУ (зміни до ТУ) перевіряють його зміст щодо:

– відповідності нормативним документам наведених вимог до радіотехнічних параметрів і характеристик виробу, а також вимог щодо електромагнітної сумісності та безпеки;

– правильності методів випробування чи контролювання виробу на
відповідність цим вимогам;

  • обсягу випробувань і періодичності контролювання виробу;
  • відповідності вимогам інших стандартів, які поширюються на виріб або передбачені відповідними нормативними документами, в тому числі, й до викладення та оформлення проекту ТУ.

У разі наявності зауважень та (або) пропозицій до змісту проекту ТУ (зміни до ТУ), їх у письмовому виді із супровідним листом направляють розробнику. В листі також указують на те, що проект ТУ (зміна до ТУ) може бути узгоджений ДП УДЦР лише за умови усунення в його змісті всіх виявлених зауважень.

Розробник після відповідного коригування та доопрацювання змісту проекту ТУ (зміни до ТУ) знову направляє його в ДП УДЦР для повторної експертизи. Якщо вона підтвердила, що всі зауваження усунуто, документ погоджується (листом погодження чи оформляється відповідним підписом на титульному аркуші проекту ТУ (зміни до ТУ), який засвідчують печаткою.

Погоджені титульні аркуші проекту ТУ (зміни до ТУ) із зареєстрованим супровідним листом направляють їхньому розробнику (поштою чи передають безпосередньо).

Фахівець сектору нормативно-методичного забезпечення, який проводив експертизу, направляє до договірного відділу ДП УДЦР службову записку із заявкою на оформлення рахунку щодо оплати виконаної роботи, де вказує її обсяг.

 

  1. Яка максимальна тривалість розгляду поданого на погодження
    проекту ТУ чи зміни до ТУ?

Рекомендована 5.13 ДСТУ 1.3:2004 тривалість розгляду проекту ТУ чи зміни до ТУ – 45 днів від дати одержання їх від розробника (реєстрації в ДП УДЦР), якщо за погодженням сторін не встановлено інший строк.

 

  1. Якими нормативними документами регламентовано правила побудови, викладання та оформлення проекту ТУ?

Правила побудови проекту ТУ, загальні вимоги до змісту його розділів, позначання та погодження наведені в ДСТУ 1.3:2004. Вимоги до викладання проекту ТУ, які є частиною конструкторської документації, регламентовано в ГОСТ 2.114-95 “ЕСКД. Технические условия”.

Правила викладання та оформлення проекту ТУ визначені в ДСТУ 1.5:2003 “Правила побудови, викладання, оформлення та вимоги до змісту нормативних документів” та ГОСТ 2.114-95.

Зразок типового проекту ТУ наведено в ДСТУ-Н 4486:2005 “Система конструкторської документації. Настанови щодо типової побудови технічних умов”.

 

  1. Де вказані нормативні документи, що визначають вимоги до
    параметрів і характеристик радіоелектронних засобів і випромінюваль­
    них пристроїв?

Базові стандарти (нормативні документи, в яких наведено опис радіотех-нологій) та основні загальні стандарти (нормативні документи, в яких визна­чені параметри й характеристики обладнання радіотехнологій), а також від­повідні міжнародні та європейські стандарти наведені в “Плані використання радіочастотного ресурсу України” (зі змінами), що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2006 р. № 815.

 

  1. Яка вартість послуги щодо погодження проекту ТУ чи зміни до ТУ?

ДП УДЦР здійснює роботи та надає послуги на договірних засадах, вартість яких установлюють “Тарифи на роботи (послуги) Державного підприємства “Український державний центр радіочастот”, пов’язані з користуванням радіочастотним ресурсом України та виділенням номерного ресурсу”. За цими тарифами вартість розгляду однієї сторінки технічної документації становить 30 грн без урахування ПДВ.

Start typing and press Enter to search