Головна сторінка

Як українці зможуть змінити оператора мобільного зв’язку, не змінюючи при цьому номер, пояснив виконавчий директор Українського державного центру радіочастот Вадим Гулько
При проведенні тендеру на право впроваджувати MNP (послугу зміни оператора без зміни номера) в Україні двоє учасників настільки хотіли перемогти, що почали судову тяганину, розповідає Вадим Гулько. У вівторок Київський господарський суд вирішив, яка із компаній має цим займатися.

Тетяна Трощинська: Що вже зроблено для реалізації MNP?

Вадим Гулько: У компанії-переможця є 85 днів, щоб побудувати централізовану базу даних і налаштувати програмне забезпечення саме для України. Тому ми очікуємо, що у квітні ця послуга буде доступна.

Андрій Куликов: А в чому українська специфіка?

Вадим Гулько: У тому, що в Україні ніколи не було цієї послуги. Не маючи аналогів, ми запросили учасника, який має систему, що вже впроваджувалася в інших країнах.

Андрій Куликов: За досвідом інших країн, наскільки реальними є часові рамки у85 днів?

Вадим Гулько: У деяких країн це тривало до року. Ми розуміємо, що після запуску ми будемо виправляти якісь огріхи, долагоджувати ― це процес, який ми будемо постійно вдосконалювати.

Тетяна Трощинська: Що мають робити мобільні оператори? Змагатися за кращий тарифний план?

Вадим Гулько: Вони розуміють, що ця послуга впроваджується, і відповідно, їм треба ще більше застосовувати фантазію, щоб втримати тих абонентів, яких мають, і придумувати хитрощі, щоб відхопити абонентів в іншого оператора.

Тепер це буде дуже просто, тому що не буде психологічного бар’єру, що цей номер знають усі колеги, друзі, бабусі, і тому його не можна змінювати.

Тетяна Трощинська: Український центр радіочастот тільки модерує цей процес чи щось фінансує?

Вадим Гулько: Закупівля обладнання для централізованої бази даних відбуватиметься за наші кошти. Але в подальшому буде певний тариф за користування цією базою, який сплачуватимуть мобільні оператори.

Тобто буде централізована база даних, і в кожного мобільного оператора буде своя локальна база даних. Наше завдання ― щоб була взаємодія між локальними базами, тобто номер одного оператора міг перенестися до іншого.

Тетяна Трощинська: Витрати операторів будуть високими? Це може позначитися на тарифах?

Вадим Гулько: Ми зараз вкладаємо у це 39 млн грн. Для операторів вартість на рік складатиме кілька мільйонів ― це копійки.

Тетяна Трощинська: Що потрібно буде робити користувачам, щоб закріпити за собою номер і змінити тариф?

Вадим Гулько: Спочатку потрібно буде подати заявку, у якій треба вказати, у якого оператора ви зараз і до якого оператора хочете, який у вас номер і який тарифний план хочете обрати. Заявка може бути надіслана в електронному вигляді.

Потім оператори між собою узгоджують, чи немає технічних проблем для передачі номера. Тоді оператор, який приймає номер, телефонує до абонента і каже: приходьте до нас, щоб підписати договір і отримати нову карточку, а також визначитись, коли перенести номер ― це можна зробити протягом 3 робочих днів або при бажанні відстрочити, якщо користувач, наприклад, хоче побути з чинним оператором до кінця місяця.

Андрій Куликов: За абонентів почнеться неабияка боротьба, і засипання їх СМС-ками може посилитися.

Вадим Гулько: Я як споживач сподіваюся, що буде запекла боротьба, тому що тоді я зможу отримати кращі послуги, нижчі тарифи або і те, і те.

Андрій Куликов: Чи можлива антиконкурентна змова операторів?

Вадим Гулько: Мобільний ринок надзвичайно конкурентний. Якби споживачами було декілька фірм, там це було б можливо. А коли споживач хоче зекономити кожну копійку, домовитися не дуже вдасться.

Тетяна Трощинська: Що ви контролюватимете як адміністратор?

Вадим Гулько: Ми будемо контролювати, щоб вчасно процедура перенесення номера дотримувалася вчасно і щоб не було безпідставних відмов.

Тетяна Трощинська: До кого можна буде звертатися зі скаргою про відмову у перенесенні номера?

Вадим Гулько: У тому числі до нас. Однак я думаю, що після налагодження процесу все проходитиме автоматично, і не буде ніяких проблем, крім технічних.

Тетяна Трощинська: Чому 16 років не вдавалося це зробити?

Вадим Гулько: Я сам цього не розумію. Найпростіше пояснення ― не було політичної волі.

Start typing and press Enter to search