Аналіз звернень громадян до Українського державного центру радіочастот свідчить про те, що непоінформованість людей про запровадження в Україні нових правил ввезення та реалізації мобільних телефонів або нехтування цими правилами призводить до виникнення проблем з експлуатацією засобів мобільного зв’язку.

 

До УДЦР щоденно звертаються десятки громадян України з проханням роз’яснити, чому придбані ними мобільні телефони потрапили до „сірого” списку і чи можна в подальшому їх реанімувати? Адже, за словами людей, телефони були куплені в офіційних пунктах реалізації мобільних терміналів з наданням продавцем відповідної гарантії та запевнень в тому, що телефон є легального походження. Проте, коли у громадянина цікавишся тим, чи здійснив він під час купівлі телефону відповідну його перевірку, у відповідь – мовчання. З’ясовується, що він повірив продавцеві на слово.

 

Отже, нехтування правилами перевірки мобільного телефону під час його купівлі є основною причиною занесення телефонів громадян до „сірого” списку, в якому на сьогодні вже нараховується сотні тисяч кодів ІМЕІ мобільних телефонів.

 

На превеликий жаль, легалізувати такий телефон у переважній більшості випадків, неможливо.

 

Український державний центр радіочастот вкотре нагадує, що невиконання при купівлі телефонів правил його перевірки стає основною причиною його потрапляння до „сірого” списку.

 

Єдиний вихід для громадян – повернути телефон продавцю.

 

Нагадаємо, що Закон України „Про захист прав споживачів” дає право громадянам зробити це протягом 14 днів. Якщо ж ви не змогли вкластися в цей строк, вимагайте від продавців заміни телефону або повернення коштів за його придбання на підставі того, що засіб зв’язку є неякісним товаром.

 

У разі відмови треба звертатися до управлінь у справах захисту прав споживачів та до органів МВС України.

 

До уваги

 

Під час покупки мобільного телефону уважно здійснюйте всі етапи його перевірки:

 

 

    1. Перевірте відповідність коду ІМЕІ, нанесеного на фірмову етикетку, що розміщена на корпусі мобільного телефону, під акумулятором, та на упаковку телефону.

 

    1. Якщо коди співпали, слід перевірити відповідність коду ІМЕІ, прошитого в телефоні, з тим, що нанесений на фірмову етикетку. Для цього треба включити телефон (у продавця для перевірки телефонів повинна бути SIM-картка) і набрати на клавіатурі комбінацію *#06#. На екрані телефону з’явиться його код ІМЕІ, який необхідно звірити з написом на фірмовій етикетці.

      Якщо коди не співпадають, то треба відмовитися від придбання такого телефону, щоб уникнути проблем у подальшому.

 

    1. У разі, якщо коди ІМЕІ співпали, необхідно за допомогою цього телефону, телефону продавця або іншого Вашого телефону відправити на короткий номер 307 любого мобільного оператора SМS з кодом ІМЕІ. Якщо SМS набирає продавець, то перед відправкою повідомлення перевірте, чи дійсно ваш код ІМЕІ надсилається для перевірки. У відповідь Ви отримаєте повідомлення щодо наявності або відсутності коду ІМЕІ цього телефону в базі даних кодів ІМЕІ. Інформацію щодо наявності коду ІМЕІ в узагальненій базі даних можна також отримати на веб-сайті УДЦР в розділі „База ІМЕІ”.

 

    1. Наявність коду ІМЕІ телефону в базі даних означає, що цей телефон законно ввезено до України і що в подальшому ви зможете підключитися до мережі любого мобільного оператора, а сервісні центри виробників будуть його обслуговувати у випадку виникнення технічних проблем.

 

 

Якщо ж ви отримаєте повідомлення про те, що телефон знаходиться в „сірому” списку, відмовтеся від його придбання.

Start typing and press Enter to search